De juiste balans en de juiste mindset

Wij werken volgens de 6 elementen van balans

Wij werken volgens de 6 elementen van balans

SCREENING
Wat heb ik nodig?

We luisteren graag naar jouw verhaal. Waar loop je tegenaan? Misschien weet je niet goed waarom je klachten hebt. Of weet je dit wel, maar vind je het lastig om te ontspannen.

We plannen eerst een intake in. Vooraf vragen wij je om enkele online vragenlijsten in te vullen. Dit kun je thuis achter je eigen computer doen, in onze beveiligde online omgeving. De vragenlijsten gaan over jouw klachten in de afgelopen weken. 

Tijdens de intake bespreken we de door jou ingevulde vragenlijsten. Zo ontdek je of je alleen overbelast bent, last hebt van chronische stress of een burn-out hebt. Op basis van jouw verhaal en jouw klachten formuleren we jouw eigen doel en stellen we een aanpak op maat samen. Gaandeweg stemmen we het traject steeds af op jouw behoefte.

Je hebt weinig energie en je concentratie is minder.

INZICHT
Wat voor stress heb ik?

Je stress de baas is erop gericht jou inzicht te geven. Janet geeft je praktische uitleg over hoe het stress-systeem werkt, zodat je beter begrijpt waarom je last hebt van lichamelijke en psychische klachten. Je krijgt antwoord op vragen zoals ‘Hoe komt het dat ik slecht slaap sinds ik deze nieuwe baan heb?’ en ‘Kan het zijn dat mijn gespannen buik komt doordat ik veel in mijn hoofd zit?’ Je leert hoe jouw lichaam en geest werken. Daardoor is het makkelijker je stress een plek geven en ben je meer gemotiveerd om gericht te werken aan jouw herstel.

ONTSPANNING
Hoe verminder ik mijn stress?

Zonder rust en ontspanning kun je allerlei klachten krijgen. Janet leert je de spanning in je eigen lichaam en geest te herkennen en hoe je bewust kunt ontspannen. Daardoor voel je je beter, kun je meer aan en de kans op klachten wordt kleiner. De methode van Je stress de baas is gebaseerd op eenvoudige oefeningen. Deze sluiten nauw aan bij normale houdingen en bewegingen in het dagelijks leven. Ze zijn voor iedereen uitvoerbaar en geven je vertrouwen in je eigen kunnen. Daardoor kun je ze later ook eenvoudig zelf uitvoeren. Zowel thuis als op je werk.

COMMUNICATIE
Wat vertel ik mijn omgeving?

In periodes waarin je veel stress ervaart is het belangrijk om te communiceren met de mensen in je omgeving. Zo kun je hen laten weten wat je kunt, hoe je je voelt en waar je grenzen liggen. Dat is vaak lastig als je stress ervaart, want er zijn vele manieren om je grenzen aan te geven.  Door je communicatie onder de loep te nemen, kom je erachter wat voor jou in deze situatie wel en niet werkt. Door Jestressdebaas leer je hoe je jouw boodschap helder en duidelijk aan de ander kunt overbrengen op manieren die verbinden, wederzijds begrip opleveren en de samenwerking verbeteren.

ZELFMANAGEMENT
Hoe vind ik mijn evenwicht?

Wat heb jij nodig om je energie te verdelen? Het klinkt vaak eenvoudig, maar er zijn wel honderd aandachtspunten waar je op kunt letten, zoals je ademhaling, lichamelijke oefeningen, gedachten loopjes, afleidingsmanoeuvres, beweging en mentale oppeppers. We bieden je praktische handvatten en geven je adviezen hoe je kunt oefenen in doen wat op dat moment nodig is. Daardoor krijg je meer energie, kun je meer aan en kom je weer in balans. In de gesprekken met Janet of Marjoke krijg je langzamerhand een heel overzicht van wat jij nodig heb om je stress in balans te brengen. Je ontwikkelt als het ware je eigen gebruiksaanwijzing die je ook na de coaching zelf kan toepassen.

MENTALE BALANS  Wat zit er nog in de weg?

Soms is de balans wat lastiger te herstellen en zitten hardnekkige patronen in de weg. Door persoonlijke gesprekken leer je jezelf beter begrijpen en herken je je innerlijk gedrag. We helpen je om je gewoontes en gedrag te herkennen en bij te sturen. We reiken je precies dat gereedschap aan waarmee je jezelf voortaan in balans houdt. Je leert nog beter wie je bent en wat je kan. Zo ontwikkel je een reëel zelfbeeld. 

Ik heb geleerd mij meer op je gemak te voelen in het maken van contacten.

Sebas (account manager) , 33 jaar